Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Zgodnie z ustawą z dnia 17.02.2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t. j. Dz.U. z 2020 poz. 346, z późn. zm.) z dniem 17 czerwca 2010 wszystkie podmioty świadczące usługi publiczne są ustawowo zobowiązane do umożliwienia interesantom wnoszenia wniosków w formie dokumentów elektronicznych poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą podmiotu realizującego zadanie publiczne.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
1. Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line w serwisie Elektronicznej Platformy Usług Administracji publicznej - ePUAP:
- https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-urzedu/wupbialystok, lub
- /wupbialystok/SkrytkaESP
Korzystanie z systemu możliwe jest po założeniu konta w systemie ePUAP z wykorzystaniem profilu zaufanego ePUAP, wystawionego przez organ wskazany przez Ministra Cyfryzacji.
Urzędowe Poświadczenie Odbioru generowane na platformie Cyfrowego Urzędu, Klient otrzyma po złożeniu dokumentu elektronicznego.
Sposób korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej opisany został na stronie http://epuap.gov.pl
Załączniki do formularza ogólnego mogą stanowić dowolne dokumenty z zachowaniem formatów elektronicznych. Zgodnie z treścią załącznika do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t. j. Dz.U. z 2018 r., poz. 180) akceptowanymi przez Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku formatami elektronicznymi są:
- DOC, DOCX, RTF, ODT
- XLS, XLSX, ODS
- TXT, XML
- GIF, TIF, JPG, PNG, SVG
2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:30-15:30) do siedziby Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, mieszczącego się przy ul. Pogodnej 22,na następujących nośnikach danych:
- Pamięć masowa ze złączem USB
- Płyta CD/DVD
(wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru).
Doręczenie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych może być potwierdzone dokumentem w postaci papierowej sporządzonym przez adresata.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
- Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub profilem zaufanym.
- Obowiązują formaty analogiczne do formatów akceptowalnych podczas korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej
- Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone
Metryka strony