Załatwianie spraw w Urzędzie
- Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku lub wyznaczony Wicedyrektor przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.
- Korespondencję w Urzędzie przyjmuje sekretariat rejestrując ją w dzienniku korespondencji.
- Po rejestracji Sekretariat przekazuje Dyrektorowi Urzędu korespondencję wpływającą do Urzędu celem przydzielenia korespondencji do załatwienia według właściwości poszczególnym komórkom organizacyjnym.
- Pracownicy Urzędu są zobowiązani do załatwiania sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności oraz zgodnie z terminem wskazanym w piśmie lub na dekretacji. Jeżeli nie określono terminu załatwienia sprawy, to prowadzący temat postępuje zgodnie z przepisami dotyczącymi terminów załatwiania spraw wynikającymi z Kodeksu postępowania administracyjnego.
- Zakres kompetencji Dyrektora, Wicedyrektorów i kierowników komórek organizacyjnych w sprawie podpisywania dokumentów, pism i decyzji określa Regulamin Organizacyjny Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku lub udzielone pełnomocnictwa i upoważnienia.
- Korespondencja jest przekazywana odbiorcy w postaci pisma wysłanego listem, faksem lub na nośniku informatycznym wysyłanym pocztą elektroniczną.
Szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w WUP w Białymstoku określa Instrukcja Kancelaryjna w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Białymstoku, zapewniająca jednolity sposób tworzenia, ewidencjonowania i przechowywania dokumentacji w Urzędzie.
Instrukcja Kancelaryjna jest stosowana przez wszystkich pracowników WUP w Białymstoku.
Metryka strony